Jos etsit mudipentua tutustu rotujärjestön (Unkarinpaimenkoirat ry.) pentulistaan, jonka löydät yhdistyksen kotisivuilta www.unkarinpaimenkoirat.com. Vieraile myös jäsenkasvattajiemme sivuilla, joilta löytyy tietoa mahdollisista suunnitteluasteella olevista pentueista jotka eivät vielä näy pentuvälityksessä.

Jos olet kiinnostunut tuontipennusta ja kaipaat neuvoa Suomen Mudiyhdistys ry:n jäsenissä on tuonneista kokemusta omaavia henkilöitä, ota yhteyttä esim. rotuneuvojiin.

HUOM. Kun olet hankkimassa mudia varmista, että pentueen molemmat vanhemmat täyttävät jalostuksen tavoiteohjelman (pdf) ja PEVISA-ohjelman (alla) vaatimukset. Ethän osta rekisteröimätöntä mudia, sillä ilman rekisteritodistusta mudi katsotaan sekarotuiseksi, eikä sillä esim. ole oikeutta kilpailla palveluskoirakokeissa. Rekisteröimättömien mudien kasvattaminen ei toimi millään muotoa rodun hyväksi - ethän tue sellaista toimintaa, kiitos!

Mudin PEVISA-ohjelma edellyttää jalostukseen käytettäviltä koirilta lonkkatutkimusta aikaisintaan 12 kk iässä, raja-arvo C, sekä silmä- ja polvitutkimusta.

Copyright © 2006-2008 Suomen Mudiyhdistys ry.