SUMU:N JOUKKUE TOKO-JOUKKUE-SM:SSÄ PIIKKIÖSSÄ 7.7.2007

Teksti ja kuvat: Eeva Sankari

SUMU:n ensimmäinen edustusjoukkue iski Piikkiön SM-tokossa kolmen koiran voimin. Liisa "Lissu" Koskimaa ja Urkki (Gondûzo-Alkonyat Ugass Drágám) sekä Eeva-Stiina "Iitu" Hatakka ja Manta (Takkutukan Superlatiivi) kilpailivat alokasluokassa. Eeva Sankari ja Tarmo (Mustapippurin Matadoori, kuvassa oikealla) täydensivät joukkueen osallistumalla voittajaluokkaan. Lissu ja Urkki sekä Iitu ja Manta nappasivat hienosti kakkostuloksen vaativassa kisassa. Eeva ja Tarmo hapuilivat VOI-luokassa ja pistesaldo jäi hieman alle tulosrajan. Kaikilla kilpailijoilla oli "ei niin onnistuneiden" liikkeiden lisäksi myös nappisuorituksia, joista voi olla todella ylpeä!

Kilpailupäivä oli kokonaisuutena helteinen, vaikka kevyttä kesäsadetta ripotteli hieman iltapäivän puolella. Tunnelma kisassa oli myönteinen ja kannustava, joskin tuomarien tiukka arvostelu saattoi tuomarista riippuen tuntua välillä hieman tylyltä. Osa tuomareista antoi paljon sanallista palautetta ja sai kilpailijat poistumaan kehästä hymyssä suin. Esimerkiksi voittajaluokan liikkeet oli jaettu kolmeen eri kehään, jolloin arvostelun sai myöskin kolmelta eri tuomarilta.

Kun omat kilpailut oli kilpailtu, joukkue nautiskeli kesäsäästä ruohikolla ja katseli erikoisvoittajaluokan (EVL) koirakoiden hienoja suorituksia. SUMU:n joukkueella oli myös kannustajansa paikalla, mistä kiitos Sannalle, Peikko-kroaatille, Marille ja Elville! Samaten kuin sumulaisten kaksijalkaisten, myös koirien kesken vallitsi sopuisa kesäinen tunnelma.

SUMU:n joukkueen ulkopuolella Niina Närhi ja Sumu (Vimmatun Sieväsumuvalo) kilpailivat myöskin alokasluokassa. Niina ja Sumu tekivät upean ykköstuloksen lähes täydellisyyttä hipovalla suorituksellaan!!!!! Tämän jälkeen parivaljakko liittyi sumulaisten seuraan loppupäiväksi. Mudit tekivät taas päivän aikana hienoa peeärrää, tottelivat ja käyttäytyivät muutenkin hyvin. Ja kyllä ne sumulaisten liivit ja lippikset vaan on hienot!!! HYVÄ ME!

SUMU:n ja mudien tulokset

Joukkuekilpailu (yht. 66 joukkuetta)

...
49. Suomen Mudiyhdistys SUMU ry. 471,98 p.
...

Alokasluokka (yht. 89 osallistujaa)

...
13. narttu Vimmatun Sieväsumuvalo "Sumu" om. & ohj. Niina Närhi, ALO1 186,67 p. (joukkue: ATT ry.)
...
42. narttu Takkutukan Superlatiivi "Manta" om. & ohj. Eeva-Stiina Hatakka, ALO2 158,33 p. (joukkue: SUMU ry.)
...
59.  uros Gondûzo-Alkonyat Ugass Drágám "Urkki" om. & ohj. Liisa Koskimaa, ALO2 140,67 p. (joukkue: SUMU ry.)
...

Voittajaluokka (yht. 50 osallistujaa)

...
25. uros Mustapippurin Matadoori "Tarmo" om. & ohj. Eeva Sankari VOI0 173,00 p. (joukkue: SUMU ry.)

Lisää kuvia

Eeva ja Tarmo suorituksen jälkeen