SUMU:N TOTTELEVAISUUSLEIRI 26.-27.5.2007
Mustiala, Tammela

Suomen Mudiyhdistys – SUMU ry:n historian toinen leiri järjestettiin Mustialassa Tammelassa Kanta-Hämeessä 26.-27.5.2007. Leiri oli treenileiri, jossa treenailtiin tokoa, pk-tottelevaisuutta ja arkitottelevaisuutta. Kouluttajina toimivat tokossa Merja Korte (kilpailee MM-tasolla) ja pk-tottelevaisuudessa sekä arkitottelevaisuudessa ”mudien oma” Terhi Multamäki (SM-hopeaa hakukokeessa).

Kovin olivat mudit ja kroatianpaimenkoirat edustettuina. Mudeja leirillä oli 17 ja kroaatteja 4. Muutama erirotuinenkin treenasi leirillä; kaksi espanjanvesikoiraa ja yksi schapendoes, lisäksi turistikoirina mukana olivat schipperke ja snautseri. Kaikkiaan 23 ihmistä majoittui yöksi Mustialaan ja muutama päiväkävijä oli sunnuntaina. Ilmat eivät meitä täysin suosineet, lauantaina oli koleaa ja sateista, mutta sunnuntaina ilmat jo lämpenivät ja aurinkokin suvaitsi näyttäytyä.

Leirille saavuttiin lauantaiaamuna ja päivä alkoi aamiaisella sekä pienellä "tiedotustilaisuudella". Tämän jälkeen majoituttiin huoneisiin ja käytiin koirat läpi kouluttajien kanssa. Lounas maistui hyvin ja lounaan jälkeen jatkettiin treenaamista. Illalla oli iltapalaa, ja rohkeimmat uskalsivat käydä saunassa ja järvessäkin uimassa. Iltaa vietettiin laavulla makkaraa syöden, oli muutama varustautunut banaanisuklainkin. Sunnuntaina jatkettiin treenaamista hieman paremmin kelein.

Toivottavasti leiriläisille jäi hyvä maku leiristä, niin koulutuksesta, järjestelyistä kuin Mustialastakin :)

Terveisin Anni Saari, leirivastaava

Leirijutut lajeittain ja kuvia:

Sulje ikkuna