Menneet tapahtumat 2014

25.-26.10. Unkarinpaimenkoirien ja SUMU:n agilitymestaruuskilpailut, Vantaa
HSKH ry:n järjestämissä kilpailuissa kilpailtiin unkarinpaimenkoirien ja SUMU:n rotumestaruudesta A- ja B-radoilla.

21.9. Agilityn junioreiden ja senioreiden SM-kisat, Lieto
Mudiedustusta nähtiin kultamitalisteissa kaksin kappalein: Elsi Pulli ja mudi Mustantassun Penelope "Didi" voittivat Suomen 8-13-vuotiaiden junioreiden mediluokan, ja Rauno Virta ja mudi Irhaberki Bodros Babó "Nova" senioreiden mediluokan SM-kultaa 2014! Suuret onnittelut! Elsi ja Didi uusivat edellisvuoden voittonsa.

20.9. Palveluskoirien rotumestaruuskoe, Raisio
SRY Turun alaosasto järjesti mudien pk-rotumestaruudet samalla bouvierien, briadien, beauceronien, ja valkoistenpaimenkoirien rotumestaruuden kanssa. Mudeja osallistui kisoihin monipuolisesti yhteensä viisi koirakkoa. Tulokset:
PAJÄ-3 Nina Nihtilä ja Black Wizard's Basic Element "Helmi", yht. 165 p (ei tulosta)
PAHA-1 Terhi Multamäki ja Työmyyrän Ihkaensimmäinen "Ihku", yht. 248 p (HK1, 2-tulos), MUDIEN PK-ROTUMESTARI 2014
PAHA-3 Eeva-Stiina Hatakka ja Takkutukan Teräsmies "Veikko", yht. 154 p (ei tulosta)
PAEJ-1 Aino Hirvonen ja Takkutukan Vinka "Vinka", yht. 71 p (FH1, 3-tulos)
PAEJ-2 Maija Kivinen ja Kilvan Kis Páva "Páva", yht. 12 p (ei tulosta)

Muutama kuva pk-rotumestaruuksista.

Onnittelut tuoreet rotumestarit Terhi ja Ihku!

Tuloksen saaneet ja kaikki pk-mestiksiin osallistuneet mudit

7.9. Tokorotumestaruuskoe, Janakkala.
Ylituomarina Kaisa lähdesmäki
Kokeeseen osallistui yhdeksän mudia ja kaksi kroaattia. Kiitokset palkintoja lahjoittaneille: Petola, Verhoomo Soma Solmu ja Riihipuoti.
Kuvia tokorotumestaruuksista.

Tulokset:

ALO1, 184 p, KP Mira Hämäläinen ja Takkutukan Vinha "Mauno", ALO-rotumestarit
ALO1, 164 p, Terhi Multamäki ja Työmyyrän Ihkaensimmäinen "Ihku"
ALO2, 155 p, Eeva-Stiina Hatakka ja Takkutukan Pikkuhukka "Jekku"

AVO2, 152 p, Mari Väänänen ja Takkutukan Vespa "Praha", AVO-rotumestarit
AVO2, 143 p, Noora Jantunen ja Pilkkopimeän Punahilkka "Fisu"
AVO0, 87 p, Eeva-Stiina Hatakka ja Takkutukan Riskibisnes "Liinu"
AVO0, -, Aino Hirvonen ja Takkutukan Vinka "Vinka"

VOI3, 207 p, Kaisa Kuisma ja Puszták-Népe Bátor "Urho", VOI-rotumestarit
VOI3, 200 p, Marianne Sarimo ja kroati Takkutukan Eliksiiri "Matti", "Tsemppipalkinto"

EVL2, 235,5 p, Nina Nihtilä ja Black Wizard's Basic Element "Helmi", EVL-rotumestarit
EVL3, 233 p, Mira Hämäläinen ja kroati Takkutukan Elämäonlaiffii "Eppu", "Kroaattimestari 2014"

Onnea kaikille tuloksiinsa tyytyväisille!

Kaikki tokorotumestiksissä olleet mudit ja kroaatit. kuva: Eeva-Stiina Hatakka

31.8. UPK:n erikoisnäyttely, Hyvinkää
Erikoisnäyttelyyn oli ilmoitettu mudeja 44, joka on enemmän kuin missään Suomen näyttelyssä aiemmin. Tulokset

10.8. Agilityn PM-kilpailut 2014, Tanska
Taneli Ikäheimo ja mudi Pantse (Vimmatun Särmäsälli) voittivat jo toista vuotta peräkkäin agilityn Pohjoismaiden mestaruuden medi-luokassa! PM-kisat järjestettiin tänä vuonna Roskildessa, Tanskassa. Paljon onnea!

Arkistokuva 2011, Vimmatun Särmäsälli "Pantse" kuva: Oona Mäki

10.8. Maailmanvoittajanäyttely, Helsinki
MV-näyttelyyn osallistui 22 mudia, joista Suomen lisäksi kaksi oli Ruotsista, yksi Virosta ja yksi Norjasta. Tulokset ja kuvia

9.8. Agilitykoulutuspäivä ja illanvietto, Vantaa (Ojangon koiraurheilukeskus)
SUMU:n järjestämä agilitykoulutuspäivä aloitettiin klo 10, ja viimeiset lähtivät paikalta vasta iltamyöhään. Koulutukseen osallistui yhteensä 14 mudia, joiden lisäksi paikalla oli useita muitakin mudeja muuten vain. Päivä oli onnistunut ja sisälsi koulutuksen lisäksi nyyttärimeiningillä toteutetun ruokailun, paljon juttelua sekä Minnan & Miskan mitalikahvit. Kuvia illanvietosta

1.-3.8. PK-SM, Hyvinkää
Takkutukan Rekkamies "Miska" ja Minna Mynttinen tekivät mudihistoriaa voittamalla pk-haun Suomen mestaruuden!
Pisteet tottis 83,5, esineet 20 ja henkilöhaku 166, yht. 269,5 p. II-tulos HK3, sij. 1/31. Paljon onnea! Koekertomus Minnan blogissa. Kuva oikealla, c: Terhi Multamäki

11.-13.7. Agilityn Junior European Open, Italia, Milano
Tapahtumaan osallistui kaksi suomalaista mudia (Mustantassun Penelope "Didi" ja Mustantassun April "Skitso" & Elsi Pulli), jotka sijoittuivat joukkueessa kolmanneksi. Lisäksi Skitso & Elsi sijoittuivat yksilökilpailuissa kymmenenneksi. Onnittelut!

11.-13.7. Pk-leiri, Tammela, Forssa

6.7. Agirotu, Janakkala
Mudien joukkue ei päässyt starttaamaan ohjaajan loukkaantumisen ja varakoiran puuttumisen vuoksi.

15.6. Agilityn SM-kisat, Tampere
Joukkuekilpailuihin osallistui yhteensä yhdeksän mudia ja kahdeksan kroatianpaimenkoiraa. Yksilökilpailuiden karsintaradalle mudeja osallistui kahdeksan, joista kuusi mediä ja kaksi maksia. Valitettavasti vain yksi (Taneli Ikäheimo & Vimmatun Särmäsällli "Pantse") sai ihanneaikaan yltävän nollatuloksen, sijoittuen karsintaradalla viidenneksi. Finaaliradalta heille tuli kuitenkin hylkäys, joten yhteistuloksissa ei ollut tulosta. Kroatianpaimenkoiria oli yksilökilpailuissa kuusi, joista finaaliradalle selvinneiden sijoitukset yhteistuloksissa (maxi) olivat 7. ja 10.
Muiden mudien tulokset karsintaradalla:
Vimmatun Sieväsumuvalo "Sumu" & Niina Närhi, 5,09 (sij. 51)
Irhaberki Eira "Eira" & Mari Pilventö, HYL
Mustantassun Penelope & Elsi Pulli, HYL
Vimmatun Toivottutoveri "Hoppu" & Meri Alku, HYL

18.5. Kevätkokous, Kaarina

17.-18.5. Luonnetesti, Kaarina
Tuomareina Riitta Lehmuspelto ja Carita Koskinen.

Csibiti Gezemice "Pyry" kuva: Marjo Hytönen

Pilkkopimeän Rammstein "Hyrsky" kuva: Marjo Hytönen

17.5. Palveluskoiratapahtuma, Helsinki
Mudiyhdistys oli mukana järjestämässä tapahtumaa. Mudien tulokset:

Saunatytön Emmanuelle "Rae" VAL-ERI VAK1 PN1 SA, ROP
Mustapippurin Nokipoika "Noki" VET-ERI VEK1 PU1 SA, VSP,VET ROP