yhdistys :: toimihenkilöt :: yhdistyksen säännöt :: jäseneksi liittyminen :: myyntiartikkelit :: vuoden koira -kilpailu

Vuonna 2006 mudit olivat vaikuttaneet Suomessa jo 30 vuotta. Tämän kunniaksi mudiharrastajat perustivat rodulle oman yhdistyksen, Suomen Mudiyhdistys - SUMU ry:n.

SUMU:n tarkoituksena on lisätä mudi-rodun harrastusta. Yhdistys on perustettu edistämään mudin rodunomaisen luonteen, monipuolisten käyttäominaisuuksien ja hyvän terveyden ylläpitämistä, ja edistämään koiran pitkää elinikää sekä rodunomaista rakennetta ja ulkonäkää. Yhdistys pyrkii tuomaan rotua esiin ensisijaisesti monipuolisena käyttö- ja harrastuskoirana. Yhdistys pyrkii toimintakykynsä mukaan vaikuttamaan siihen, että rodun geenipohja on mahdollisimman laaja.

SUMU on mudiharrastajien sekä rodusta kiinnostuneiden oma yhdistys, joka pyrkii järjestämään jäsenistölleen erilaisia koulutuksia, luentoja, leirejä, muditapaamisia jne. sekä järjestämään kokeita, kilpailuja, luonnetestejä, joukkoterveystarkastuksia ym. tapahtumia.

Yhdistys tekee yhteistyötä Suomen Kennelliitto-Finska Kennelklubben ry:n, Unkarinpaimenkoirat ry:n, Suomen Palveluskoiraliitto ry:n, ja muiden kotimaisten ja ulkomaisten vastaavien yhdistysten kanssa.

Tervetuloa mudistit ja mudeista kiinnostuneet jäseniksi - rakennetaan yhdessä SUMU:sta maailman paras yhdistys!

Jäseneksi liittyminen

Katso yhdistyksen hallitus ja muut toimihenkilöt täältä ja ota yhteyttä missä tahansa yhdistykseen tai rotuun liittyvässä asiassa!

Yhdistyksen tilinumero:
HSOP, IBAN FI03 5506 0020 0754 28
(Suomen Mudiyhdistys - SUMU ry.)

Sivun kuvat © Kaisa Kuisma ja Terhi Multamäki